برای کاربران لپ‌تاپ یا کسانی که رایانه‌های خود را در شبکه‌های مختلف می‌گردانند. 10 2011-10-30
مدیریت شبکه

اگر شما یا رایانه شما همیشه در حال حرکت هستید، همیشه ممکن نیست یک کابل ethernet یا قابلیت اتصال یا یک نقطه دسترسی وجودداشته باشد. همچنین، ممکن است بخواهید شبکه‌ایی داشته باشید که هنگامی‌که یک کابل ethernet متصل می‌شود یا یک نقطه اتصال پیدا می‌گردد بطور خودکار کار نماید.

اینجا می‌توانید برخی ابزارهایی را بیابید که به شما برای مدیریت این کار کمک می‌نمایند.

این سند تنها درباره ifplugd گفتگو می‌نماید، اما جایگزین‌هایی مانند netplug هم وجود دارند. netplug جایگزین‌ سبک وزنی برای ifplugd است، اما آن به کارکرد دقیق درایورهای شبکه موجود بروی کرنل شما وابسته است، و بسیاری از درایورها این‌کار را نمی‌کنند.
ifplugd

ابزار ifplugd دایمونی است که رابط‌های کاربری را هنگامی‌که یک کابل ethernet متصل یا برداشته می‌شود راه‌اندازی یا متوقف می‌نماید. همچنین می‌تواند کار مشابهی را برای اکسس پوینت‌ها یا هر چیزی در همین گستره انجام دهد.

# emerge sys-apps/ifplugd

همچنین پیکربندی برای ifplugd بسیار سرراست است. فایل پیکربندی در /etc/conf.d/net نگاه‌داری می گردد. برای جزئیات در متغییرهای موجود man ifplugd را اجرا نمایید. همچنین، برای نمونه‌های بیشتر /usr/share/doc/openrc-*/net.example.bz2 را ببینید.

(Replace eth0 with the interface to be monitored)
ifplugd_eth0="..."

(To monitor a wireless interface)
ifplugd_eth0="--api-mode=wlan"

افزون بر آن در مدیریت ارتباط های چندگانه شبکه، ممکن است بخواهید ابزاری بیافزایید که کار کردن با DNS های چندگانه و پیکربندی‌هایشان را ساده نماید. هنگامی که یک آدرس آی‌پی DHCP دریافت می‌نمایید این کار بسیار ساده است. بسادگی openresolv را امرژ نمایید.

# emerge openresolv

برای دیدن ویژگی‌های بیشتر آن man resolvconf را ببینید.